Llista d'artistes representats

     

GIRES ESTIU 2008

FORMACIONS PROGRAMES DATES

Orquesta Barroca de Sevilla


L'Orquestra Barroca de Sevilla
neix per iniciativa de Barry Sargent i Ventura Rico el 1995, amb la voluntat de crear una formació capaç d'interpretar el repertori dels segles XVII i XVIII d'una forma vital i en la qual  el gest comunicatiu tingués una clara presència. Des de llavors la OBS ha arribat a convertir-se en un referent dintre del panorama musical espanyol. Des de les seves primeres actuacions ha gaudit sempre del favor del públic i de la premsa especialitzada, i tant la qualitat de les seves interpretacions com l'alt interès de les obres programades han rebut un elogi unànime. Figures de gran prestigi internacional com Gustav Leonhardt, Pierre Cao, Monica Huggett, Pablo Valetti, Rinaldo Alessandrini, Jordi Savall, Harry Christopher, Eduardo López Banzo, Christophe Rousset, Hiro Kurosaki, Juanjo Mena, Jacques Ogg, Manel Valdivieso, Josep Pons o Barry Sargent, han dirigit a la OBS.

BARROC SENSE FRONTERES

Alfredo Bernardini, oboè solista i director

Núm. de músics: 17

Actuant com a director i solista, Alfredo Bernardini ens ofereix alguns dels més coneguts concerts per a oboè del barroc, inclosos els conegudíssims d'Albinoni o de Marcello al costat d'altres obres barroques emblemàtiques.

G. F. HANDEL - Concerto grosso op.3 n.2 en Sib Major.
JEAN-FÉRY REBEL - "Les Caractères de la Danse ", fantasia per a orquestra.
F. DURANTE - Concert en Mi menor.
T. ALBINONI - Concert op.9 n.3 en Fa Major.
A. MARCELLO - Concert en Re menor.
J. S. BACH - Overtura BWV 1066 en Do Major.

Consultar altres propostes de programa

 

Quartet Albada

El Quartet Albada neix l’any 2001 amb el desig de fer música de cambra amb instruments històrics. El seu repertori parteix del classicisme, però té la intenció d’ampliar-se cap ambdues direccions –barroca i preromàntica-romàntica-, tot preveient la col·laboració d’altres intèrprets per abordar més repertori cambrístic. Els components del quartet toquen igualment els instruments moderns corresponents, però s’han deixat seduir pel color i la sensibilitat dels antics. Compartint aquest gust, s’han reunit provinents de països distints per fer música junts amb energia, il·lusió i emoció, tot esperant que això traspassi i arreli més enllà del grup.

EL RÈQUIEM DE MOZART

A l'època de Mozart eren molt freqüentes els arranjaments de les grans obres orquestrals per a grups de cambra per tal de facilitar així la seva interpretació en cercles més reduïts i íntims o fins i tot privats, donant així lloc al que es coneix com a Hausmusik. El Quartet Albada ens en presenta diverses mostres.

W. A. MOZART -
Rèquiem K.626. Arrengament per a quartet  de corda (Peter Lichtenthal)
F. J. Haydn - Quartet en Mi b Major, Op. 20/1

Consultar altres propostes de programa

 

Mensa Harmonica i

Carlos Mena

Mensa Harmonica
es el títol d’una col·lecció de sonates de cambra d’Andreas Christophorus Clamer publicada a Salzburg el 1682 i significa "banquet harmònic", formant així part d'una llarga sèrie d'obres concebudes per a amenitzar les reunions socials de la cort.
Mensa Harmonica és un grup instrumental variable que es dedica a la interpretació del repertori cambrístic dels segles XVII y XVIII tot oferint una visió personal i un so propi. La recerca de material inèdit, oblidat o poc freqüent, és una de les principals inquietuds d'aquest ensemble. La formació està integrada per reconeguts intèrprets d’àmplia trajectòria musical, que duen anys col·laborant junts en grups tan prestigiosos com Al Ayre Español, La Real Camara, l’Orquestra Barroca de Sevilla, Le Concert des Nations o l'Orquestra del s.XVIII, i  que actuen de forma periòdica en els principals festivals i escenaris europeus, tot enregistrant per a reconeguts segells discogràfics com Alia Vox, Harmonia Mundi, Mirare, etc.
Carlos Mena és l'eix vertebrador dels programes vocals de Mensa Harmonica. Les seves qualitats musicals, juntament amb la seva versatilitat i esperit cambrístics fan possible abordar un repertori amplíssim i en molts casos arriscat, si es té en compte l'especial interès del grup en la interpretació d'obres inèdites o poc freqüents. Els programes proposats per Mensa Harmonica són temàtics, girant al voltant d'una determinada localització geogràfica o d'un moviment sociocultural concret al si del qual es desenvolupa un moviment artístic-musical.

 HAENDEL: I suoi cari "primi uomini"

ELS VIRTUOSOS "CASTRATTI" A L'ÈPOCA DE HAENDEL


G. F. HAENDEL
:Trio sonata op. 5 nº 4
Músique per als castratti:

Francesco Bernardi, “Senesino”. "Tolomeo”. Londres, 30 Abril de 1728.
Nicoló Grimaldi, “Nicolini”. "Rinaldo". Londres 24 febrer de 1711
Andrea Pacini, “Il Lucchesino”.
"Tamerlano". 31 Octubre de 1724.
 

A L'ENTORN DE DOMENICO SCARLATTI


D. SCARLATTI
- Simfonia en Do Major
A. SCARLATTI - Cantata Ombre tacite, e sole
D. PÉREZ - Oratori Il Martirui di S. Bartolomeo (1749)
A. SCARLATTI - Cantata Fermate omai fermate
F. DURANTE - Concert en Sol menor de Concerti a quartetto
D. SCARLATTI -Salve Regina


Consultar altres propostes de programa

 





Musica Reservata de Barcelona


Creat el 1991, aquest grup de cambra vocal dóna a conèixer el repertori menys conegut del Renaixement i del Barroc, amb un especial interès per la polifonia religiosa.

L’absència d’un director fix els ha permès treballar amb diversos mestres i especialistes en música antiga, com ara Jean-Marc Andrieu, Bart Vandewege, Peter Phillips, Andrew Carwood o Bruno Turner.

Han realitzat gires per Espanya, Alemanya, Finlandia, Israel, França i Italia.

El seu interès per la música contemporània els portà a interpretar Stimmung de Stockhausen als Festivals de Granada i Cuenca i Albert Guinovart i Alfredo Aracil han compost obres dedicades a ells, tot commemorant el seu

desé aniversari


Consultar altres propostes de programa

FRANCISCO GUERRERO: El cantor de Maria

Probablement no existeix compositor més espanyol en la història de la música del nostre país que el sevillà Francisco Guerrero. La seva formació, obra i mestratge es van portar a terme íntegrament en la península, a diferència dels afamats compositors Cristóbal de Morales i Tomás L. de Victòria. Amb especial atenció hem volgut oferir alguns exemples de textos del Canticum Canticorum, eloqüents poemes sobre la bellesa de la Verge.

ESPANYA vs. AMÈRICA: En honor a la Verge

El programa que aquí es presenta és un botó de mostra per a admirar el creixent interès per la devoció mariana que va haver a Espanya, i que va traspassar les fronteres fins a arribar a Amèrica, on va obtenir el favor dels compositors allí establerts. Salms i Antífones a la Verge són un espectacle que van des dels més íntim fins a la major de les explosions polifòniques, amb obres repletes de llum i vigor.
J. Gutiérrez de Padilla - F. Guerrero - T. Luis de Victoria -

F. López Capillas

HOMENATGE A DOMENICO SCARLATTI

MUSICA RESERVATA DE BARCELONA & LA TEMPESTAD
Jean-Marc Andrieu, Director

10 cantants, La Tempestad 6 / 7 instrumentistes

Un any de commemoracions sempre és una excusa perfecta per a reivindicar l'obra d'un compositor. En el cas de Domenico Scarlatti fins i tot es pot exaltar la seva “espanyolitat”,doncs va passar molts anys en la cort espanyola. La seva obra instrumental és molt més coneguda que la vocal i MRB presenta, en col·laboració amb La Tempestat, el seu major assoliment contrapuntístic, amb una formació vocal de 10 veus.
A. LOTTI: Crucifixus, a 8
D. SCARLATTI: Obra instrumental
A. SCARLATTI: Salve Regina, per a soprano, alt, cordes i continu
D. SCARLATTI: Obra instrumental
A. LOTTI: Crucifixus, a 10
D. SCARLATTI: Stabat mater, a 10 veus i baix continu

 
Ensemble Européen William Byrd


L’ENSEMBLE EUROPÉEN WILLIAM BYRD ocupa un lloc important entre els millors conjunts musicals francesos especialitzats en música antiga. Compost per cantants solistes, el seu repertori abasta tota la música renaixentista i barroca, des d’Ockeghem fins a Händel. A més dels cantants solistes, l’Ensemble compta amb un baix continu, un conjunt de violes, un conjunt de cordes o de vents segons les necessitats. Els programes que proposen van de l’íntima música sacra per a 5 veus i orgue fins a joies musicals de l’època barroca com la Missa Salisburgensis de Biber, amb 75 participants. Han enregistrats ja 6 CDs, que han rebut diversos Choc du Monde de la Musique, Diapasón d’Or i altres premis. L’Ensemble està dirigit per l’australià Graham O’Reilly, cantant al seu torn i musicòleg expert en la música vocal antiga
.

DOMENICO SCARLATTI & GREGORIO ALLEGRI

Tres obres mestres de la música sacre italiana
STEFANO FABRI : Confitebor Tibi
D. SCARLATTI : Stabat mater  a10 veus,
GREGORIO ALLEGRI : Miserere
10 cantants, orgue.

PALESTRINA : CANTICUM CANTICORUM

Els proposem la versió integral de Cantique des Cantiques, Palestrina 1585, un veritable homenatge a la seva recent esposa.
6 cantants

WILLIAM BYRD i els seus contemporanis a l'edat d'or anglesa

Motets i obres de W. BYRD

6 cantants, orgue

MÚSICA SACRE a l'època d'Henri II

En època de querelles teològiques i politiques els compositors continuaven composant la seva música

LEJEUNE, GOUDIMEL, SWEELINCK. MAILLARD, CERTON
8 cantants, llaüt
Consultar altres propostes de programa

 

Mala Punica - Pedro Memelsdorff

Mala Punica, les granades
, és un mot que fa referència al símbol medieval de la fertilitat i el misteri, del fruit prohibit i a la vegada de la poma de la discòrdia.  Des de la seva fundació, el 1987, el grup ha proposat sempre repertoris altament refinats – però polèmics – rellegits a través d'interpretacions virtuosístiques i apassionades, capaces de restituir a les avantguardes de l'època medieval europea la seva força original. Dirigit per Pedro Memelsdorff, l'ensemble
cultiva una forma totalment innovadora d'aproximar-se a un repertori que havia estat, fins aleshores, completament negligit que se basa en la musica colta del segle XIV a Itàlia i Europa (principalment l' Ars subtilior), amb tots els seus fascinants, commovedors i misteriosos conflictes intel·lectuals i filosòfics.

NAPOLI GOTHIQUE: Balades de Filippotto i Antonello da Caserta

Dues formes de polifonia radicalment diferents es contraposen a Nàpols cap a finals del segle XIV: l'Ars subtilior filofrancesa de la cort, i les cançons de carrer, arcaïtzants i dialectals en llengua napolitana. "Napoli gothique" reuneix i compara ambdós estils, en l'obra dels dos compositors més cèlebres: Filipotto, autor d'una refinada sèrie de ballades en francès de cort, i Antonello, coneixedor de tota la gamma de tècniques de composició de l'època. Són seves les ballate napolitanes del manuscrit Man184 de Lucca, que aquí s'ha completat amb un descobriment de Mala Punica: una "tarantella trecentesca" reconstruïda en base als fragments de Stresa i Padova.

Núm de músics: 9

Consultar altres propostes de programa

 

Endellion String Quartet

Reconegut amb el premi de la Royal Philharmonic Society al millor conjunt de cambra, l’Endellion String Quartet és un dels quartets de corda més importants del Regne Unit, amb un notable prestigi internacional assolit gràcies a l’excel·lent equilibri, entonació i compenetració dels seus enregistraments i de les seves interpretacions. Enguany celebren el seu 25è aniversari amb una dilatada activitat concertística amb gires regulars per Europa, Amèrica, Austràlia i Àsia. S’han forjat un estil interpretatiu propi i diferenciat que es basa tant en un domini tècnic impressionant del repertori com en la química brillant que imprimeixen en les seves interpretacions i que aconsegueix captivar les audiències.

ELS MILLORS QUARTETS DEL MÓN
LA TRASCENDENCIA DE BEETHOVEN

Parlar del cicle dels quartets de corda beethovenians, és parlar possiblement del cicle cambrístic més transcendent de la història musical. Hi ha alguns crítics musicals que fins i tot opinen que aquest gènere desenvolupat per Beethoven és més representatiu que el de les sonates per a piano i el de les simfonies. Certament, Beethoven va morir component quartets...etern perfeccionista, els seguia revisant en el llit de mort.


Consultar altres propostes de programa:


Miscel·lània Joaquim Homs -Beethoven- Mozart

· programa: a)MOZART K465 "Dissonàncies"/Homs Quartet núm. 7/Beethoven Op.131

· programa: b)MOZART K499/Homs Quartet núm. 3/Beethoven Op.59/3

· programa: c)BEETHOVEN Op.18núm.6 /Homs Quartet núm. 5/ Mozart K428


MOZART
K465 "Dissonàncies" - BRITTEN quartet núm 3 - RAVEL

 

Bartók String Quartet

El Quartet Bartók, amb la seva bellesa musical i espectacular forma d’execució és considerat un dels millors Quartets del món. Ho diu The New Iork Times: ’’és el millor Quartet del món’’. El 2007 el Quartet celebrà els seus 50 anys. Format el 1957, el Quartet Bartók assolí fama internacional en guanyar el Concurs Internacional Haydn el 1959 a Budapest i l’any següent el Concurs Internacional Schumann de Berlín. 
El Quartet Batók ha executat més de 3.500 concerts en gires per Estats Units i Canadà, incloses totes la capitals del país, etc. Ha participat en grans festivals com Tanglewood, Spoleto, Salzburg, Edinburg, Aix-en-Provence i Lucerna. I
interpreta tant el repertori clàssic com obres de compositors contemporanis, però sens dubte és el Quartet que millor toca les obres de Béla Bartók.

ELS MILLORS QUARTETS DEL MÓN

ANIVERSARI QUARTET BARTÓK: 50 ANYS DE MÚSICA


W. A. MOZART
: quartet K 387 Sol Major

B. BARTÓK: quartet núm. 2

W. A. MOZART: cuartet  K. 458 en Si b Major



Els quartets de BÉLA BARTÓK.



Consultar altres propostes de programa

 

Mandelring String Quartet


El Quartet Mandelring ha estat guanyador de prestigioses competicions (Munich ARD, Evian, Reggio Emilia-Paolo Borciani) la qual cosa ben aviat els llançà a una sorprenent carrera internacional tot actuant a les millors sales de concert d'arreu del món. Ofereixen regularment concerts a Amsterdam, Brussel·les, Copenhaguen, Londres, Madrid, Milà, París i Viena o Nova York, Vancouver o Sao Paulo. Han estat invitats als festivals de Montpellier, Lockenhaus, Montreal, Schleswig-Holstein o Salzburg.

Entre els seus enregistraments troben els dedicats al compositor romàntic francès Georges Onslow i a Berthold Goldschmidt. El primer fou nominat per al Cannes Classical Award i el Goldschmidt guanyà el Preis der Deutschen Schallplattenkritik. El seu CD del 2003 amb La Mort i la Donzella és el primer d'una sèrie Schubert que actualment enregistra per al segell AUDITE.

ELS MILLORS QUARTETS DEL MÓN

ANIVERSARI QUARTET MANDELRING: 25 ANYS DE MÚSICA


L. V. BEETHOVEN:
Quartet Si b Major Op.18 No. 6

C. DEBUSSY: Quartet Sol menor Op. 10

L. V. BEETHOVEN: Quartet Si b Major Op. 130

B. BRITTEN: Quartet Núm. 3 Op. 94 - Inspirat el l'Òpera "Mort a Venecia"
B. SMETANA: Quartet Núm. 1 Mi menor "From my life"
F. MENDELSSOHN: Quartet Fa menor Op. 80 "Composat després de la mort de la germana"

F. J. HAYDN: Quartet Re Major Op. 71 Núm. 2
D. SHOSTAKOVICH: Quartet Núm. 9 Mi b Major Op. 117
F. MENDELSSOHN: Quartet Mi menor op. 44 Núm. 2


Consultar altres propostes de programa

 

Pérez Molina Piano Duo

Després d’ampliar estudis a l’Acadèmia Franz Liszt de Budapest i a la Manhattan School of Music de Nova York, i guanyar els Concursos Internacionals de Música de Cambra de París, Finale Ligure-Itàlia, Caltanisseta-Itàlia i Murray Dranoff de Miami U.S.A, el 1993 foren els guanyadors de l’"Artists International 1993" de Nova York, que els proporcionà el seu debut a Nova York, a la Weill Hall del Carnegie Hall. L’èxit que hi van obtenir fou un gran impuls a la seva carrera. La seva discografia inclou obres de Milhaud, Ravel, Lutoslawski, Montsalvatge, Schubert, Rakmàninov, Scriabin i Gershwin. Destaca també la seva tasca d’investigació en el coneixement de la literatura per a dos pianos i piano a quatre mans i en la divulgació del repertori contemporani.

DE L'ALEMANYA DEL XIX FINS
L'ESPANYA DEL XXI

F. SCHUBERT: Gran Sonata Si b Major, Op. 30
R. SCHUMANN: Estampes de l'orient, 6 impromtus, Op. 66

BENET CASABLANQUES: Tre divertimenti
M. de  FALLA: Dues dances espanyoles de La vida breve

MÚSICA DE BALLETS

La sensualitat de la música dels grans ballets amb l'espectacularitat de quatre mans al piano.

Consultar altres propostes de programa

 

Daniel Ligorio, piano

Ha realitzat concerts des dels 12 anys per Espanya, Itàlia, Irlanda, Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, França, Bulgària i Albània tot participant als Festivals Internacionals de Granada, Perelada, Cadaqués, Torroella de Montgrí, San Sebastià i Santander com a solista o interpretant música de cambra amb el Quartet de Praga, el Quartet Pezze, el Quartet de la Gewandhaus de Leipzig o el Quartet Brodsky. Ha actuat amb les millors orquestres nacionals com l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, Simfònica de RTVE, Simfònica de Sevilla, Ciudad de Granada, Pablo Sarasate de Pamplona o l’Orquestra de Castilla i León. El 1999 enregistra el seu primer CD amb obres de Liszt i Bartók i posteriorment per al segell Naxos el concert per a piano i orquestra de Joaquín Rodrigo
.
 

        TRIO LOM, piano trio
                         Daniel Ligorio, piano
                         Juan Orpella, violí

                         José Mor, Violoncel

LA GRAN MÚSICA PER A PIANO


L.V.BEETHOVEN:
Sonata en Do menor nº 5

F.CHOPIN: Scherzos núm. 1 i núm. 2
G. GERSHWIN: Raphsody in blue per a piano sol
M. de FALLA: Suite del Sombrero de tres picos
 

50è ANIVERSARI DE E.W. KORNGOLD
TRIO LOM, piano trio


J. BRAHMS:
Trio en Do menor  op 101
E. W. KORNGOLD:Trio Op. 1
F. MENDELSHONN: Trio núm. 1 en Re menor

Consultar altres propostes de programa

 

José Menor, piano


José Menor ha rebut recentment les millors crítiques de la premsa internacional (The Daily Telegraph, Londres, 13 de gener de 2006) arran del seu debut formal al Wigmore Hall de Londres l’11 de gener del 2006, oferint el recital inaugural del “Ginastera 2006 Festival”. La temporada 05/06 ha actuat amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) i amb l’Orquestra Simfònica del Vallès (Palau de la Musica Catalana, Novembre 2005), a més a més de recitals com a solista en diverses sales del Regne Unit (Bristol, Birmingham, Londres, etc.) i Espanya (Desembre 05/Gener 06). A l’edat de 15 anys, José Menor actuà al Carnegie Hall (Weill Recital Hall) de Nueva York, després d’obtenir el Primer Premio en la categoria juvenil de The World Piano Competition (Cincinnati, USA). El 1996 debutà al Palau de la Música Catalana (Barcelona). Des d’aleshores ha ofert recitals en diverses sales d’Espanya, Regne Unit, Holanda, Alemanya i Itàlia, destacant les seves aparicions en el 'Festival Internacional de Música y Danza de Granada', i el 'Festival Internacional de Música'  de Torroella de Montgrí. Els seus recitals al Regne Unit inclouen aparicions en sales de prestigi londinenques com Wigmore Hall, Steinway Hall, St Martin in the Fields, St John Smith’s Square, etc.

EL PIANO, DEL SEGLE XIX AL XXI
PASSAT I PRESENT D'UN LLENGUATGE COMÚ

F. CHOPIN: Preludis Núms 15, 16, 21, 22, 23, 24
GAO PING: Night Alley (2006) – ESTRENA A ESPANYA
C. DEBUSSY:
Quatre Preludis
CARL VINE:
Sonata no. 1 (1990) – ESTRENA A ESPANYA
O. MESSIAEN:
Preludis
I. ALBÉNIZ:
Iberia:
Evocación, El puerto, El Corpus Christi en Sevilla, Triana.

CATALUNYA MIRA A ESPANYA

El folklore espanyol des de l’òptica de compositors catalans que han passat a formar part del que a nivell internacional es coneix com a música espanyola, oblidant el seu origen català.
F. MOMPOU: Cançó i dansa Núms 1 i 6
E. GRANADOS: Los requiebros, Quejas o la maja i el ruiseñor, El pelele.
J. GUINJOANCadenza en homenaje a Mompou, Recordant Albeniz, Células Núm. 3                          (ESTRENA MUNDIAL), Jondo

I. ALBÉNIZ: Iberia: Evocación, El puerto, El Corpus Christi en Sevilla, Triana.

CÒCTEL D'ÈPOQUES AL PIANO

F. J. HAYDN: Sonata Do menor Hob XVI/20
C. DEBUSSY: Quatre preludis
O. MESSIAEN: Regard du fils sur le fils, Regard des Anges, Regard de l'Esprit de joie.
R. SCHUMANN: Sonata Núm. 2 Sol menor Op. 22
E. GRANADOS: Goyescas: Los requiebros, Quejas o la maja y el ruiseñor, El pelele.


Consultar altres propostes de programa

 

Gires 2007  llista artistes