Programes 2009 - 2010

ANIVERSARI HAENDEL, 250 aniversari de la seva mort:

G. F. HAENDEL: Oratori "Israel a Egipte"
Pierre Cao, director - Coro Arsys Bourgogne - Núm de músics: 32 orquestra, 28 cor, 6 solistes
Un dels grans oratoris de Haendel, d
'inspiració bíblica, escrit a Londres el 1739 i que durant l'època victoriana assolí una popularitat similar al Mesíes. 
G. F. HAENDEL: Watermusic (suite en fa m, Concerti grossi)
Alfredo Bernardini, director i solista – Núm. de músics: 21
Una de las m
és conegudes suites de música incidental per a orquestra escrites per Haendel
G. F. HAENDEL: Oratori "El Mesíes"
Pierre Cao, director - Coro Arsys Bourgogne – Núm. de músics: 24 orquestra, 26 cor, 46 solistes
El oratori de na
dal por antonomàsia, una de les obres més conegudes de Haendel, dirigidit pel gran especialista en la música coral que és Pierre Cao.
J. S. BACH: Passió segons Sant Joan
Pierre Cao, director - Coro Arsys Bourgogne - Núm de músics: 24 orquestra, 26 cor, 5 solistes
Una de las tradicions m
és consolidades en torn a la Setmana Santa: una de las versions sobre la passió de Jesucrist escrites por Bach, amb un dels cors professionals més prestigiosos d'Europa

ANIVERSARI HAYDN amb Christophe Coin:

EL HAYDN SI
MFÒNIC
Christophe Coin, solista i director - Núm de músics: 18
Sota la direcció del gran especialista en Haydn que és Christophe Coin, que actuaría al mateix temps de solista en el conegut Concert per a violoncel en Do M, oferiria un programa monogràfic haydn juntament amb dos de les seves  simfoníes.
PROGRAMA
F. J. HAYDN (1732-1809)
Concert per a violoncel i orquestra nº 1 en Do M. + Sinfonía nº 36 i Sinfonía n.

A CASA DELS ESTERHÁZY
Christophe Coin, solista i director - Núm de músics: 27
Sota la direcció del gran especialista en Haydn que és Christophe Coin, l'Orquesta Barroca de Sevilla ofereix un repàs a dos de les obres més significatives del pare de la simfonia escrites en la cort dels Esterházy: el concert en re major per a violoncel, amb el propi Coin com a solista, i la coneguda simfonia Oxford, punt àlgid de la simfonia en el període clàssic.
PROGRAMA
IGNAZ JOSEPH PLEYEL (1757-1831)
Simfonía (Obertura) en Do M. per a "Das abgebrannte Haus" (Hob.XXIXa:4) de J. Haydn
F. J. HAYDN (1732-1809)
Concert  per a violoncel i orquestra nº 2 en Re M. Hob. VIIb/2 + Simfonía nº 92 en Sol M. "Oxford" Hob. I/92

LEONHARDT DIRIGEIX A L'OBS: 

MUFFAT-BACH. Les goûts-réünis en el Barroc tardà.
Gustav Leonhardt, director - Núm de músics: 20
Les tensions entre stile antico i stile moderno i la seva síntesi, que va donar lloc a una espècie de “bilingüisme” compositiu, les transferències entre gèneres instrumental i vocal, religiós i profà i els intercanvis entre estils nacionals (particularment francès, italià i alemany) fan del Barroc un període complex, divers i polifacètic que avui, gràcies a la visió historicista que va alliberar de no pocs prejudicis a la historiografia i a la interpretació de la música antiga, contemplem no com a mera arqueologia, sinó com quelcom viu que pot ser permanentment reactualitzat. I tot això sota l'autoritzada batuta de Gustav Leonhardt.
PROGRAMA
Georg Muffat (1653-1704)
Concerto IX “Victoria Maesta” de "Auserlesene Instrumentalmusik"
Sonata V en Sol M. d ‘Armonico tributo cio é Sonate di camera comodissime a pocchi ò a molti stromenti’ (Salzburg 1682)
J. S. Bach (1685-1750)
Cantata BWV 54 “Wiederstehe doch der Sünde” per a alt, cordes i orgue
Simfonia de la Cantata BWV 42 “Am Abend aber desselbigen Sabbaths” per a 2 oboès, fagot, cordes i orgue
Cantata BWV 82 “Ich habe genung” per a baix, oboè, cordes i orgue


PROGRAMA INSTRUMENTAL / MUFFAT-BACH-RAMEAU
Gustav Leonhardt, director - Núm de músics: 18
Bach i Rameau són dos dels màxims exponents del període barroc, cadascun amb el seu propi estil, de vegades confrontat: l'estil francès i l'estil italià. Gustav Leonhardt ens presenta aquí la seva pròpia adaptació per a tres violins del concert per a 3 clavecins de Bach, al costat de la suite de Dardanus de Rameau.
PROGRAMA
Georg Muffat (1653-1704), Concert VI en La m. ‘Quis hic’
 J. s. Bach (1685-1750), Simfonia de la Cantata BWV 209 “Non sa che sia dolore” per a traverso, cordes i b.c.
J. s. Bach Concert BWV 1064 per a tres clavecins i orquestra
J. Ph.  Rameau (1683-1764), Suite instrumental de l'opera Dardanus

PROGRAMA CORAL / PURCELL-BACH
Gustav Leonhardt, director - Solistes: Alt, tenor i baix

Cor La Hispanoflamenca - Bart Vandewege, director del cor

Núm. de músics: 18 instrumentistes, 16 coristes, 3 solistes  

La música sacre coral barroca en tot el seu esplendor de la ma de dos genis com Purcell i Bach.

PROGRAMA

H. PURCELL (1659-1695), Behold, I bring (Z.2) per a alt, tenor, baix, cor, cordes i orgue.

H. PURCELL, A choice of solo songs, per a veu i b.c.

JOHANN KUHNAU (1660-1722),
J. S. BACH
(1685-1750), “Der Gerechte kommt um” per a cor, 2 oboès, cordes i orgue.

J. S. BACH , Sanctus BWV 238 para cor, cordes i orgue.

J. S. BACH  Cantata BWV 7 “Christ unser Herr zum Jordan kam” per a alt, tenor, baix, 2 oboès, cordes i orgue.

J. S. BACH , Cantata BWV 125 “Mit Fried und Freud ich fahr dahin” per a alt, tenor, baix, cor, traverso, oboè, trompa, cordes i orgue.

L'OBOÈ BARROC:


Alfredo Bernardini, solista i director -
Núm de músics: 17

Actuant com a director i solista, Alfredo Bernardini ens ofereix alguns dels més coneguts concerts per a oboè del barroc, inclosos els conegudíssims de Albinoni o de Marcello al costat d'altres obres barroques tan emblemàtiques com el Concerto grosso op3/2 de Haendel o la cèlebre obertura BWV 1066 de Bach.

PROGRAMA

G. F. HANDEL (1685-1759): Concerto grosso op.3 n.2 en Sib major, per a 2 oboès, fagot, cordes i b.c.
JEAN-FÉRY REBEL (1666-1747): "Les Caractères de la Danse ", fantasia per a orquestra, (Paris 1715)
FRANCESCO DURANTE (1684-1755): Concert en Mi m per a corda i baix continu
TOMASO ALBINONI (1671-1750): Concert op.9 n.3 en Fa M per a 2 oboès, corda i baix continu
ALESSANDRO MARCELLO (1669-1747): Concert en Re m per a oboè, corda i baix continu
J. S. BACH (1685-1750): Ouverture BWV 1066 en Do M per a 2 oboès, fagot, corda i b.c.

LA VEU DE DOMENICO SCARLATTI:


Nicolau de Figueiredo, director - Carlos Mena, contratenor -
Núm. de músics: 17

Després del 250 aniversari de la seva mort, Domenico Scarlatti comença poc a poc a alliberar-se de la servitud de ser considerat un dels més importants compositors de música per a teclat de la història, ja que el pes de la seva música per a tecla havia estat tan aclaparant que no havia deixat lloc a les seves contribucions en altres gèneres, segurament no tan influents en els últims dos segles de música però amb valors artístics d'indiscutible vigència. La veu de Scarlatti sen's presenta aquí, per fi, situada en el mateix plànol d'excel·lència artística que les seves universalment reconegudes lliçons de tecla.

PROGRAMA

DOMENICO SCARLATTI (1685-1757), simfonia en Do M per a cordes i b.c.

D. SCARLATTI, Cantata Doppo lungo servire a voce sola in Contralto Con Violini (Livorno, 1702)

CHARLES AVISON (1709-1770), Concert V en Re m per a cordes i b.c. "in Seven Parts done from the Lessons of Domenico Scarlatti" (Londres, 1742-43)

D. SCARLATTI, Àries de Narciso, per a contralt, violins i b.c. (Londres, 1720)

 “Si, si, tu ben lo sai” - “Vorrebbe la speranza”

C. AVISON: Concerto X en Re M per a cordes i b.c. "in Seven Parts done from the Lessons of Domenico Scarlatti" (Londres, 1742-43­­)

D. SCARLATTI, Salve Regina en La M per a veu, cordes i b.c. (Madrid, 1757)
 

SIGIWALD KUIJKEN DIRIGEIX HAYDN I MOZART:

Sigiswald Kuijken, director - Jorge Rentería, trompa -
Núm. de músics: 19

Sota la direcció d'aquest gran especialista, l'Orquestra Barroca de Sevilla ofereix un programa del període clàssic bona mostra del que fer simfònic d'aquests dos genis austríacs, que es complementa amb un poc prodigat concert per a trompa també de Haydn.

PROGRAMA

F. J. Haydn (1732-1809)

Simfonia 47 en sol M( 1772) 2 oboès , 2 trompes (1 fagot ad lib.), cordes

Divertimento à 9 Hob. II, 20

Concert per a trompa núm. 2, en re M

W. A. MOZART (1756-1791)

Simfonia 33 KV 319 (2 oboès, 2 trompes, 2 fagots i cordes) ( 1779)
 

RECUPERACIÓ DEL PATRIMONI ESPANYOL:

Serpiente venenosa.
Música de las catedrales de Málaga Cádiz

Obres de Juan Francés de Iribarren, Jayme Torrens, Francisco Delgado i Juan Domingo Vidal

Director: Diego Fasolis - Coro Barroco de Andalucía

María Espada, soprano, David Sagastume, contratenor  - Núm. de músics: 23 (a partir de novembre 2009)

 

Arde el furor intrépido. Música de Iribarren i Torrens a la catedral de Málaga

Director: Diego Fasolis  - María Espada, soprano - Núm. de músics: 17

 

Gran simfonia en el s. XVIII

Obres de MORENO – BAGUER - ORDÓÑEZ- HAYDN  - Monica Huggett, directora

 

La Zarzuela española en el s. XVIII
Obres de NEBRA, LITERES, MARTÍN i SOLER, DURÓN

Eduardo López Banzo, director - Solista: Olga Pitarch o Nuria Rial, soprano



ORATORIS I OBRES ESCÈNIQUES:


J. S. BACH, Cantates BWV 7, 33, 125 & 138

Gustav Leonhardt, direcció - Coro Capilla Real de Madrid - Núm de músics: 54

Solistes: Carlos Mena, Lluís Vilamajó, Pau Bordas

Llocs: Madrid (Cicle cantates de Bach)


J. S. BACH, Missa en Si menor

Director: Juanjo Mena - Cor Madrigal (dir. Magdalena Barrera) Núm de músics: 56

Solistes: Maria Espada, soprano, Carlos Mena, contratenor, Lluis Vilamajó, tenor, José Antonio López, baríton


G. F. HAENDEL, Oratori "El Mesías"

Pierre Cao, direcció - Coro Arsys Bourgogne - Núm de músics: 56

Solistes: Hana Blazikova , soprano; Carlos Mena, alt; Christoph Genz, tenor; Thomas Bauer, baix

Llocs: gira espanyola per Andalucia, Madrid, Galicia, Balears i Catalunya
 

FRANCISCO CORSELLI (Piacenza, 1702-Madrid, 1778), Il cuoco ossia Il marchese del bosco, intermezzo

Monica Huggett, directora - Soprano i baix solistes - Núm de músics: 22
 

NICOLA PORPORA (1686-1768), Il verbo in carne

Antón Steck, director - Núm de músics: 25

Monica Piccinini, soprano, Carlos Mena, contratenor, Toni Aragón, tenor, Alejandro Ramírez, baix

 

ALESSANDRO SCARLATTI, Colpa, Pentimento e Grazia

Eduardo López Banzo, director - Solistes: Lola Casariego, Martín Oro, María Espada


ÒPERA:


H. PURCELL: Dido i Eneas & The Fairy Queen

Monica Huggett, directora - Coro Barroco de Andalucía

Raquel Andueza, Pau Bordas, Mª Eugenia Boix, Damien Guillon, Lluis Vilamajó i Mariví Blasco

Llocs: Festival Mozart de La Coruña, Teatro de la Maestranza

Núm de músics: 29, Cor: 26, Solistes: 6

 

C. MONTEVERDI: L’incoronazione di Popea

Chirstophe Rousset, director - Teatro de la Maestranza - Núm de músics: 12

 

G. F. HAENDEL: Giulio Cesare (novembre 2008)

Núm de músics: 32, Solistes: 8

 

F. J. HAYDN: Lo Speziale

G. B. Pergolesi: La serva padrona
Diego Fasolis, director, Núria Rial, soprano - Febrer 2010
 

ALTRES PROGRAMES:

Aniversari scarlatti: Domenico Scarlatti i el seu temps. Tres grans compositors nascuts el 1685

D. SCARLATTI (1685-1757): Obertura de Narciso (1720)

G. F. HAENDEL (1685-1759): Armida Abbandonata HWV 105, per a soprano, cordes i B. C.

J. S. BACH (1685-1750): Concert de Brandemburg nº 3 en sol M BWV 1048

D. SCARLATTI: Salve Regina en La M per a soprano, cordes i b.c.

Monica Huggett, directora  - Nuria Rial, soprano / Carlos Mena, contratenor - Núm de músics: 17

 

Domenico Scarlatti i les seves lliçons

D. SCARLATTI (1685-1757): Sinfonia a tre

CHARLES AVISON (1709-1770): Concerto IX en Do M. per a cordes i b.c. “in Seven Parts done from the Lessons of Domenico Scarlatti by Charles Avison”

D. SCARLATTI: Cantata per a contratenor, cordes i b.c. "Tinte a note di sangue"

C. AVISON (1709-1770), Concerto V en Re m. per a cordes i b.c. “in Seven Parts done from the Lessons of Domenico Scarlatti by Charles Avison”

D. SCARLATTI, Salve Regina per a contratenor, cordes i b.c.

Monica Huggett, directora  - Carlos Mena, contratenor - Núm de músics: 17


Monogràfics Haydn

Programa: Franz Joseph Haydn

F. J. HAYDN: Concert per a violoncel i orquestra en re M

F. J. HAYDN: Simfonia 92, Oxford

Christophe Coin, director i solista  - Concertino: Pablo Valetti  - Núm de músics: 27

 

Stabat Mater

Christophe Coin, director i solista  - Coro Barroco de Andalucía  - Concertino: Pablo Valetti

Solistes: María Espada, soprano; Pascal Bertin, contratenor; Lambert Climent, tenor; Pau Bordas, baix

Llocs: (XXIV Festival de Música Antigua de Sevilla FeMÀS07) Núm de músics: 28 + cor 26

 

De Le Concert Spirituel al París de Haydn

J.F. REBEL (1666-1747): Les Élémens

F.J. HAYDN (1732-1809): Simfonia nº 83 “ La Poule ” en Sol m (de les Simfonies “Paris” )

J. Ph. RAMEAU (1683-1764): Les Boreades

Monica Huggett, directora - Núm de músics: 17 y 27

Llocs: Granada (Festival Internacional de Música y Danza)

 

Aniversari Mozart 2006 (250 anys del naixement)

Concerts per a violí de Mozart & simfonies

W. A. MOZART (1756-1791): Adagio i Fuga en Do m. Kv. 546 per a cordes

W. A. MOZART (1756-1791): Concert per a violí i orquestra nº 5 en La M. Kv. 219

W. A. MOZART (1756-1791): Simfonia nº 40 en Sol m. Kv. 550 [1ª versió]

Monica Huggett, directora i solista

 

El Mozart masònic

La Flauta Màgica K. 620 Obertura (Versió per a cordes, contemporània de Mozart)

“Zerfliesset heut, geliebte Brüder” K. 483 (Tenor, cor masculí i orgue)

Cantata Masònica “Dir, Seele des Weltalls, o Sonne” K. 429/K. 468a (Tenor, cor masculí i orquestra)

“Lied zur Gesellenreise” (“Freimarerlied”) K. 468 (Tenor i orgue)

“Lasst uns mit geschulungen Händen K 623a (Cor masculí i orgue)

“Ihr unsre neuen Leiter” KV 484 (Tenor, cor masculí i orgue)

“Die Maurerfreude”K. 471 (Tenor, cor masculí i orquestra)

Simfonia nº 39 en Mib M K. 543

Monica Huggett, directora

Coro la Hispano-Flamenca (dir. Bart Vandewege) - Lluis Vilamajó, tenor


PROGRAMES DIVERSOS:


A. VIVALDI: Stabat Mater & HAENDEL: Àries

Carlos Mena, contratenor  - Pablo Valetti, concertino-director

 

Hipocondría - Música per a l'Orquestra de Dresde

J. D. Zelenka (1679-1745), Hipocondrie à 7 concertanti en La M. ZWV 187

J. G. Pisendel (1687-1755), Concert en Re M. per a violí, 2 oboès, fagot, cordes.

A. Vivaldi (1678-1741), Concert RV 577 en Sol m. “Per l’Orchestra di Dresda

F. M. Veracini (1690-1768), Ouverture nº 6 en Sol m. per a 2 oboès, fagot, cordes i b.c.

A. Vivaldi, Simfonia RV 192 en Do M. per a cordes i b.c.

J. D. Heinichen (1683-1729), Concerto in Sol M. Seibel 21

Pablo Valetti, concertino-director

 

Les indes galantes: RAMEAU, SALAZAR, ZUMAYA, CÉSPEDES, CASTELLANOS

Solista: Olga Pitarch o Ruth Rosique, sopranos

Monica Huggett, directora

Orquesta Barroca de Sevilla  llista artistes